tisdag 2 april 2013

Utmana dig själv - skriv!

På dagens skrivkurs med Social Aktion fick vi en uppgift som innebar att vi fick en bild och sedan max 3 minuter på oss att skriva. Skriv, tänk inte, skriv på kommando, bara skriv, skriv!

Jag brukar alltid vilja skriva med eftertanke men nedan kommer min bild och spontana text.



"Ligger här en varm vårdag. Längtan till sommaren är stor. Ljumma vindar smeker min kind.

Jag drömmer mig bort.

Tankar på sommar, sol men framförallt ledighet.

I år vill jag koppla av, njuta.

Att försöka att inte göra någonting, inga måsten, inga skall, inga bör. Bara njuta.

Livets konst är att försöka att inte göra någonting.

Hur gör man ingenting när det finns många måsten.

Att ha medveten närvaro. Att tänka på vad du faktiskt gör och inte agera på autopilot och tänka på något helt annat än när du till exempel borstar tänderna. Pröva! Det är svårare än vad man vid första anblick tror. Borstar tänderna, borstar tänderna..

Som nu, ingen medveten närvaro… jag ligger här, njuter. Jag njuter av att inte behöva göra något ett par minuter. Ta vara på tiden, livet och var rädd om er."



13 kommentarer:

  1. Fint, fortsätt att skriva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, med många läsare som följer mig så vill jag gärna fortsätta :)

      Radera
  2. Den texten på 3 minuter. Shit. Vilken begåvning du är =)

    SvaraRadera
  3. Puss på dig du är så bra!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vem är det som pussas? Tack :)

      Radera
  4. Reklam och marknadsföring av olika produkter godkänns inte och jag kommer ta bort sådana kommentarer. Respektera detta!

    Advertising and marketing of various products is not accepted and I will delete such comments. Respect that!

    SvaraRadera